2008-05-03

Även i vår...


... har mitt älskade träd utanför mitt fönster klätt sig till brud. Jag har följt det trädet i många år nu, men iår är kanske sista våren för mig med det. Måste se mig om efter ett billigare boende. Jag har en flygfärdig son som bara väntar på tillfälle att lämna boet och efter det blir det för stort, och dyrt, för mig att bo kvar.

Gunnebovistelsen fortsätter, jag har nu kommit mer än halvvägs genom den ursprungliga rehabtiden. Har dock fått förlängning över sommaren då jag kommer att få arbeta i trädgården. Underbart, jag försöker låta bli att tänka på det som kommer efter, eventuell arbetsträning eller arbetslöshet. Pratade med en gammal arbetskamrat igår. Fick reda på att det troligen inte finns kvar något arbete av den typ som jag skulle kunna tänkas klara av inom den myndighet som jag jobbat på. Marken gungar lite... Men det kändes ändå bra att få reda på det nu, då kan jag ställa in mig på att försöka hitta något annat arbete någon annanstans. Vill inte förstöra min tid på Gunnebo med oro över saker jag ändå inte kan påverka.

På något sätt tror jag att allt kommer att ordna sig och att det här som händer nu har en mening.

14 comments:

Inkan© said...

qi - SJÄLVKLART kommer det att ordna sig.
Med arbete, sysselsättning etc
Rätt som det är kommer du på att du vad du villoch kan: som t ex detta med att skapa, att skriva!

Glöm ej bort dina fantastiska ansikten med funderingar. De som absolut är embryot till en bok! Du måste testa med några förlag - du kommer att få napp tror jag.

Och ditt vackra träd är som en vårbrud. Härligt!

>Kram!

Strumpstickan said...

Tänk på det som din inre trädgård... du sår nya frön, du växer och blommar...

qi said...

Inkan: Man ser många nya möjligheter och vägar om en dörr stängs. Det kommer att bli bra!

strumpstickan: Väldigt bra bild med den inre trädgården! Jag tar till mig den.

Bloggblad said...

Klart att allt ordnar sig - på nåt sätt gör det alltid det.

Och nu slog det mig varför namnet Gunnebo lät så bekant förut när jag läst dina rader om det... det är ju STÄNGSLET jag tänker på ...:) Eller det kanske är som med Forshagagolv... som inte alls görs i F-haga.

qi said...

bloggblad: Jag garanterar, "hemma" på MITT Gunnebo tillverkas inga gunnebostängsel... :-)

Jo, allt ordnar sig, det vet jag. Det blir bra.

Anonymous said...

Underbart med alla vita träd nu i maj.

Elisabet. said...

Ja, så tror jag också .., att om man bara stillar sig och väntar-in .., så vet man åt vilket håll man ska gå.
Eller så är det bara, för mig, ett sätt att inte behöva ta snabba beslut?

Nej. Jag tror på långsamhet ..-)

Förstår att det kan kännas inuti-svajigt med den siste som ska lämna boet och nu står på bokanten och flaxar med vingarna.

Det blir annorlunda för mamma fågel också.

Tomt i boet.

Så känner jag, när sonen ev. flyttar till Sthlm i höst.

Linda said...

Vi är ganska duktiga på att glömma nuet när vi oroar oss för framtiden.
Man missar det som är bra just nu.
Jag tror säkert att allt kommer att ordna sig på bästa sätt, men stora förändringar tar på krafterna.
Stor kram.

qi said...

hannele: Ja, det gäller att passa på att njuta - tiden för blomning är kort.

elisabet: Jag tror också på att man, när man inte vet vad man ska göra, väntar till dess att ett svar kommer i ens väg. Och sönerna, ja, de klarar sig bra, men mamma fågel kommer att känna saknad...

lindalotta: Ja, trots kloka tankar så jobbar hjärnan omedvetet med frågorna och det tar på krafterna. Stor kram tillbaka!

Joakim said...

Helt rätt allt har en menign så även det som inte har en mening eftersom det då blir en mening.. Hängde du me?

Lycka till med allt och kram

Malin said...

Vad fint trädet är! I år igen. Jag är säker på att allt kommer ordna sig!

Hoppas att det fortfarande är lika bra på Gunnebo. Måste vara underbart att vara ute i det fina vädret!

Kram

qi said...

joakim: Välkommen hit! Meningen med meningen med livet, ja, det är den stora frågan!

Malin: Jo, vi får hoppas att detlöser sig med jobb och sånt... Trädet Har redan tappat nästan alla vita blomblad. Underbart är kort!

Unknown said...

Vet precis vad trädet står... hoppas mitt äppelträd säter fart... väntar å väntar
Kram

qi said...

cosifan: Den som väntar på något gott... :-) Här har de flesta fruktträd blommat över, nu är de gröna, men ändå sköna!