2009-05-09

Trött lördag...









... igen.

I morgon är en annan dag.

8 comments:

Anonymous said...

Annorlunda.
Jag jobbar minst 100% och är trött måndag-fredag.Lördag och söndag är jag piggare(ledig).Då ska det städas,tvättas och i bästa fall kan man fylla det med något meningsfullt.Olika falla ödets lotter.
Kram från smålänningen!

qi said...

Hej smålänningen!
Inte så annorlunda tycker jag...
Jag jobbar 50% måndag till fredag. Det där du planerar för på lördag och söndag planerar jag också för. Idag har jag varit snäll mot mig själv och sovit ett par timmar i eftermiddag. Nu är jag inte så trött längre. Och dan är ju inte slut än..

Annela said...

Jag tycker som du, Qi, att det verkar vara samma. Att vara sjukskriven 50% och jobba 50% är ingen skillnad på att jobba 100 och vara frisk.
Men det är sant att olika falla ödets lotter - om man nu inte tror på att man själv skapar sitt öde.
kram

Unknown said...

Annela: Jo, så är det ju, sjukskrivningen har en anledning som gör att man inte kan arbeta 100% även om man vill det. Och sedan gäller det också att hitta det andra meningsfulla i livet. Men vi är väl på god väg, eller hur Annela?

Bloggblad said...

Ungefär så där trött känner jag mig idag... Häromdagen fick jag höra att jag ser så oförskämt frisk och pigg ut... även när jag inte är det. Det är ett dilemma ibland att kunna dölja det lite för bra.

Jag jobbar 50% och är inte sjukskriven, men inte tusan känns det som 50 - det blir snarare 75.

qi said...

Annela: Det var jag som skrev svar till dig med signaturen Kerstin, blev nåt fel...

Bloggblad: Du har ju ett tufft jobb, så 50% motsvarar säkert minst 75%! Sen har du ju många trevliga intressen förutom jobbet.. och barnbarn! Det gäller att hitta en balans i tillvaron, det har inte jag gjort än. Men jag jobbar på det!

Anonymous said...

Till kvinnan från Venus:Det var varken kritik eller skryt.Tycker bara att det är synd att du ska vara trött på din lediga dag.Hoppas inte det blev ännu krångligare....
Kram från Marsmannen....nåja smålänningen då...

qi said...

Hej småländske Marsmannen! Jag tog inte din kommentar som kritik. Efter en arbetsvecka går oftast en del av helgen åt till att ta det lugnt och vila. Men jag har även tid för andra meningsfulla intressen, som odlandet av växter, läsning, bloggande mm.