2008-10-10

VASK...


... dvs vård av sjuk katt. Jag är hemma idag med en krasslig Iza. Iza fick en allergisk reaktion av vaccinationen i onsdags, vilket resulterade i att hon igår, förutom att hon var väldigt slö och inte åt, ståtade med ett par alldeles röda öron. Så ska det ju inte vara, så jag fick ge mig av till veterinären igen. Eftersom jag nu inte hade någon bil fick Iza åka i sin bur på en liten kärra som jag drog. (Iza är en tung katt...) Som tur är var det inte så långt att gå. Efter omfattande undersökning av en allt mer stressad katt, för att inte tala om matte, kom veterinären fram till att det var en allergisk reaktion på vaccinationen. Tydligen är detta ytterst ovanligt! Iza fick en kortisonspruta och jag fick instruktioner om att ifall hon inte åt eller drack imorgon, dvs idag, så måste jag tillbaka med henne för då behövde hon dropp och ytterligare behandling.

Så därför VASK:ar jag idag. Eller rättare sagt har semester.

Än så länge verkar hon lite bättre än igår, öronen är inte fullt så röda och hon har ätit lite. Det blir nog bra det här...

850 kronor kostade besöket hos veterinären, det var det absolut värt om hon blir bättre, men det gör ont i min ekonomi som inte räknat med detta denna månad...

Bilden är tagen när hon var frisk och visar hur hennes öron ser ut när de inte är eldröda.

2 comments:

Annela said...

Stackars kissemissen! Så det kan bli! Men behöver du skjuts nånstans, så ring mig (det är en order).

qi said...

annela: Tack! Det känns gott att veta...