2009-03-07

Tack Annela...


... för den fina utmärkelsen! Just nu känner jag mig inte värdig den, med tanke på att aktiviteten här på min blogg varit lika med noll en längre tid. Men, som även Annela skriver, den kom på precis rätt dag...

Idag, lördag, mår jag "så där". Den medicin som jag mått bra av de senaste månaderna har visat sig ha fler biverkningar än viktuppgången. Jag har fått ökad värk i mina leder och nu även, som droppen som kom bägaren att rinna över, gett mig en svampinfektion i munnen som inte alls är kul att ha. Så jag har bestämt mig för att sluta med den. Förhoppningsvis försvinner biverkningarna i och med det.

Jag har börjat min arbetsträning på 50%. Denna vecka har jag arbetat 20 timmar, fyra dagar, med onsdagen ledig. Det har fungerat hyfsat, jag är väldigt trött de dagar jag jobbat. Nästa vecka gör jag ett försök med fem dagar, dvs fyra timmar per dag. Ingen ledig onsdag. Vi får se hur det går.

Ute snöblandat regn och grått. Inne varmt och skönt. Det blir en innelördag för mig med stickning, färgning av kläder och läsande bl a.

3 comments:

Bloggblad said...

Så trist med biverkningarna! Det verkar alltid finnas en baksida med allt.

Själv skulle jag behöva viloträna... det har gått för full maskin lite för länge, men nu glesnar det i min almanacka. Snart...

Bloggullet said...

Tråkigt att du fått biverkningar, det får man nog av det mesta. Ändå är man tvungen att ta pillren för det blir ännu värre annars. Grattis till awarden.
Och till att du arbetstränar. Det tar nog evigheter innan jag kommer upp i din tid. Dock får man ju vara glad för det man orkar med.
Ha en fin helg.
Kramar

Anita said...

Allt gott och varma tankar till dig.
Smulan