2011-09-21

Böcker!!


Det kommer att handla mer om böcker i den här bloggen i fortsättningen. Böcker upptar en stor del av mitt liv, jag älskar böcker och de är väl det enda som jag egentligen samlar på, nu för tiden.

Jag har just fått hem en försvarlig packe från Bokus. Sju st olästa, alldeles nya, vackra böcker väntar på att bli lästa. Av mig! (Förutom ett ganska stort antal andra underbara böcker som jag också köpt men inte hunnit läsa än...) Efter läsningen tänker jag skriva här vad jag tycker om dem.

I själva planen ingår även att jag ska gå igenom alla mina bokhyllor få nån sorts struktur och ordning på böckerna. Så jag slipper att leta efter böcker jag är säker på att jag har, men inte hittar. Och så jag slipper att köpa böcker som det senare visar sig att jag redan har. Det har hänt. Flera gånger...

Stora planer alltså...

5 comments:

carulmare said...

Nya planer, ny layout på bloggen - fint!

Ser fram emot boktips framöver!

Ruta Ett said...

Härligt med böcker!

Elisabet. said...

Spännande, spännande! Jag ser med spänning fram emot att höra vad du tycker .., det blir lite som en bokcirkel ,-)

Själv har jag idag hämtat ut Joyce Carol Oates senaste bok, den ska jag ägna mig åt nu under ledigheten.

l Y C K A.

Anonymous said...

Brukar själv köpa på bokrean och antikvariat.Man är väl smålänning ,-) .Hinner tyvärr inte läsa i samma takt som jag köper.Ser fram emot fina boktips på din blogg.Kram från smålänningen!

qi said...

carulmare: Förhoppningsvis blir det så, tips och varningar också... :-)

Ruta ett: Visst är det en stor glädje med dem!

Elisabet: Själv ska jag börja med min favorit Siri Hustvedt "Sömmaren utan män" Visst låter det spånnande... ;-))

Smålänningen: Jag hinner heller inte läsa allt i samma takt som jag köper. Har inte vant mig än vid att jag läser mycket långsammare nuförtiden jämfört med tidigare. Det är så mycket jag vill läsa, mer än jag hinner märker jag...