2007-03-27

Bilstrul...

Trodde det skulle vara klart med dyra bilreparationer (4 747:-...) och åkte glad i hågen till bilbesiktningen för att göra ombesiktning. Där visade det sig att märkesverkstaden bytt fel bromsrör så bilen läckte fortfarande bromsvätska (borde de inte ha kollat lite bättre så att bromspedalen inte sjönk vid kraftig inbromsning? Jag bara undrar...). Dessutom var det ett annat enklare fel som inte blivit åtgärdat ( :-( ). Ny ombesiktning stämplades på besiktningsprotokollet. Och jag fick (kokande av ilska...) köra tillbaka bilen till verkstaden där de (något skamsna? neejdå...) lovade åtgärda allt och sedan själva (verkligen storslaget!) ta bilen till ombesiktning.

Nu är jag lugn igen... Och ännu mer glad över att bilbesiktningen finns.

Solen skiner visst idag med... :-)

12 comments:

Anonymous said...

Men så klantigt!

Bilverkstäder ursäktar sig aldrig, även om de sällan krånglar när man upptäckt att de gör fel. Men att säga förlåt verkar oöverstigligt svårt.

mossfolk said...

Dålig verkstad men tur att besiktningsmännen är uppmärksamma! På min gamla bil ramlade plötsligt bromspedalen i botten mitt i stan när jag skulle bromsa vid ett trafikljus. Det var två dagar efter verkstadsbesök och endast en dag efter ombesiktning. Ingen blev skadad och jag kom undan med blotta chocken...

Heffa said...

Åhh, stackare! Sådant är aldrig kul! Tur att solen skiner..

Kram

JULIEK said...

Er bare innom for å si hei. Så bra du har børjat med rehab. Godt å kunne børja forsiktig med sånna saker. Lycka til : )

Linda said...

Men så förargligt!
Hoppas nu verkstaden står för den ekonomiska biten också, det är det minsta man kan begära.
Det är tur att felet uppdagades direkt så att det kunde rättas till. Man vet ju aldrig vad som kan hända.Ha en skön dag i solen :)

Anonymous said...

Livsfarligt! Hur kan de slarva så.

Anonymous said...

Herre jisses...Mycket får man höra innan örona trillar av...
Hoppas de gör det rätt denna gång och står för alla extra kostnader..

Tankevågor said...

Men vad jobbigt! Kan inte tycka annat än att de klantat till det rejält för dig i onödan! Men som sagt, skönt att det ordnade sig innan något gick galet.

Ja solen lyser och det ÄR vår! Härligt! :)

Evas blogg said...

Så där var det med min bil också. Lämnade in den på verkstad och när den sen skulle obesiktigas var det inte tillräckligt bra gjort. Man kan bli något uppretad. Bilmeken blev lite skamsen och fixade till det snabbt. Sen gick den igenom.

qi said...

Till alla: Jag förstår att jag delar erfarenheten av dåliga bilreparationer med flera av er.

"Vem i hela världen kan man lita på?"
:-)

purple area said...

Vilka vackra bilder du har i bloggen. Jag gillar dem.

qi said...

purple: Tack! Och välkommen hit...