2007-03-12

Utmanad...

... av Annika& Saga. Det gäller att skriva om sex st underligheter om mig själv.

* Jag försöker alltid få ihop ordramsor av bokstäverna på bilnummerplåtarna. T ex, som på min bil, EPC kan bli "Evigt Plågsamma Centrumrondeller" eller "Ett Pucko till Cementblandare". Helst ska det bli roligare ramsor än i exemplen...

* När jag tänker gnuggar jag näsan, ibland så den blir alldeles röd. Var helt omedveten om detta tills en närstående påpekade det. Min mamma gjorde precis likadant så det är säkert genetiskt...

* Jag är beroende av Ultra-kräm (fd Nivea) till mina läppar. Som trettonåring blev jag bjuden på min första salvklick Nivea, det räckte, sedan var jag fast. Nu har det förskräckliga hänt att det verkar som om Ultra-krämen utgått ur sortimentet, jag har kollat på nätet och i alla affärer men den finns inte längre. Hittade till slut en affär som hade tre burkar kvar, dessa köpte jag genast. Så nu klarar jag mig ett par år i alla fall...

* Jag hatar att fylla i blanketter. Deklarationerna t ex, innan det blev möjligt att klara av dem med ett knapptryck på nätet, gav mig ångest i flera veckor innan de skulle göras.

* Jag har inga gardiner till mina fönster.

* Jag hatar reklamavbrott när jag ser på TV och får, enligt min yngste son, omotiverade utbrott av ilska varje gång de inträffar...

Eftersom alla redan verkar ha svarat på denna utmaning skickar jag den inte vidare. Om någon missat att bli utmanad, häng på.

10 comments:

Anonymous said...

Ha ha jag også hatar reklamavbrott och faktisk reklame, ja blir jætteilsken iblant : )

Opplever det samma med blanketter, jag mår direkte dårlig av å fylla ut sånna. Har alltid tyckt det och vet inte varfør : = )

Jag måste vist kommentera som annonymt idag.
Heidi / Julie K

Anonymous said...

Det där med reg.nr plåtar pysslar jag också med!
Min vännina hade en KPO förr..
Hon gnällde jämt på att hon inte kom ihåg sitt reg-nr..
Jamnen,tänk; Kan Parkera Också,sa jag..
Mycket riktigt hon lärde sig att komma ihåg det!

Elisabet. said...

Samma här med reg.skyltar.
Exet hade RMP på en av våra bilar.
(ja, vi hade ...).
Det blev Rigmor (min syrra), mamma, pappa. Lätt att komma ihåg. Inget speciellt kul, dock.
På samma sätt hänger jag upp plu-nummer på jobbet.
4088 som är numret för röd paprika, är min arbetskamrats sista fyra siffror i personnummret.

mossfolk said...

jag gör också så där med reg skyltarna. Det gör att jag kommer ihåg/känner igen en massa registreringsnummer :)

Anonymous said...

Otroligt: vi har de tre sista punkterna gemensamt - även om jag kanske inte blir så himla sur på TV-reklamen så blir jag alltmer trött på den!


Samuel

Anonymous said...

Jag skulle kunna kopiera nästan rakt av din lista, utom näsan och gardinerna:-)

Anonymous said...

Underligheter? Nej, normalt skulle jag säga! Nu måste du kanske göra om...! :)

Jag har hört att man blir beroende av sådana där läppsmörjor, i alla fall Vaselin. Men vad gör man, när det är torrt och kallt...? Om jag inte smörjer läpparna, blir jag så uppretad att jag biter sönder dem...!

Men näsan gnuggar jag inte - och jag jag har gardiner i sovrummet. Annars känner och gör jag precis som du. Jag har ingen teve, men en skylt med 'ingen reklam, tack' på dörren. Samma andemening.

Bloggblad said...

Nummerplåtarna känner jag igen, fast jag vill ha in bokstäverna i ett ord om det går. Själva kör vi omkring med TeoDiCéproblemet...

Och när jag läst om Nivea såg jag den blå burken och kände doften... finns den alltså inte mer? Jag har inte köpt sen 60-talet...

qi said...

Tack för alla era kommentarer! Tydligen är jag inte särskilt underlig... :-), delar mycket av detta jag skrivit om med er. Sen kanske det är så att det mest underliga om en själv kanske man inte vill avslöja... ;-)

loppispoppis said...

åååh, jag har också svårt för blanketter! Och tänk om man skriver fel och så får man bakläxa. Den där deklarationen ligger där tills jag bara måååste ta itu med den...