2010-03-18

Diary 2010-03-18


Röntgade höften i måndags, jag vet ännu inte svaret på varför jag har så ont. Får antagligen veta det vid min återbesökstid på vårdcentralen om någon vecka. Förhoppningsvis.

Resten av veckan har jag haltat omkring här hemma. Läser, sitter i fåtöljen. Ser på TV. Trist. Pratar i telefonen med vänner. Ska försöka få taxiresor till och från jobbet f o m nästa vecka. Väntar på papper från FK.

Det kryper i kroppen av att vara overksam. Försöker stretcha osv men saknar promenaderna.

Får försöka stretcha tankarna mot något positivt i stället.

Ljuset. Våren.


.

4 comments:

Bloggblad said...

påtvingad sitta-hemma-vecka måste vara trist. Tacka vet jag frivillig sitta-hemma-vecka.

qi said...

Bloggblad: Tredje sitta-hemma-veckan är verkligen trist... Kanske främst för att jag inte kan göra det jag vill. Inte kan ta mig dit jag vill utan hjälp av andra. Men jag tror att det kommer en bättre vecka nästa vecka!

Ruta Ett said...

Jag hoppas i alla fall att du har garn och stickor.
Må genast bättre =)

qi said...

Ruta Ett: Tack Annela! Jo, jag har garn och stickor, så jag överlever nog... :-)