2012-10-14

Höstlov

Nu är det dags för mitt årliga höstlov och jag har gjort listor på allt jag ska göra och hinna med. Det gör jag alltid inför detta lov och det mesta brukar förbli ogjort. Men det är roligt att göra listorna, man ska ju sikta högt för att få gjort åtminstone något. Målet med listorna är alltid att jag ska bli en bättre människa med mer ordning på mig själv och mitt hem.

Det mesta på listan går ut på att jag ska göra saker som jag tyckt varit för jobbiga eller tråkiga tidigare så envar, t o m jag, kan ju räkna ut att det är ingen stor chans att de ska bli gjorda nu. Jag kommer säkert att göra som alla andra höstlov dvs
  • ta det väldigt lugnt
  • sova länge
  • läsa till långt in på nätterna
  • tänka mycket på allt som händer och inte händer
  • promenera eller cykla
  • åka in till Göteborg och fika med någon
  • IKEA-besök
  • mm som jag kommer på i stunden



5 comments:

Elisabet. said...

Det låter bra det där.
På min (läs: vår ..) lista finns alltid det här med att Röja med .., men det lyckas sällan.
Och händer det, då har vi spridit ut allt rat efter en vecka igen ...
Jag tror jag ska börja anlita en städerska ,-)

Ruta Ett said...

Det låter som en utmärkt lista.
Kanske en av dina fikastunder kan bli med mig?
Det skulle jag tycka så mycket om!
kram

carulmare said...

Ack, ack, nu tror jag jag känner igen mig :)

Ha ett skönt höstlov ändå!

carulmare said...

Fina höstlöv, förresten. Tänk att ni har frost, det måste nog bero på att ni har haft mera klart väder än vi här uppe i västra Finland.

qi said...

Elisabet: Ja, en städerska vore inte dumt, åtminstone ibland... Det jag absolut skulle uppskatta är en fönsterputsare, min fönster är många och krångliga, ska skruvas isär för att putsas mellan rutorna, usch...

Vore kul, men inte förrän torsdag eller fredag i så fall! Måste invänta "löning"... :-)

carulmare: Ja, vi har haft frost, men jag måste erkänna att det fina fotot inte är mitt eget utan ingick som exempelbild i programpaketet jag köpte till datorn. Just nu, vädermässigt, är vi här på västkusten mitt emellan gårdagens mastodontregnväder och kommande oväder som står i kö på Nordsjön för att dra in över oss. Men höstlov är skönt i alla fall!