2006-07-07

Fem-stafett

Jag har blivit inbjuden till "fem-stafett" av Anne-Maj. Here are the results from me:

Fem saker i min sprillans nya frys
(som är väldigt tom eftersom jag bytt just idag och en del mat fick kasseras eftersom den tinade i värmeböljan)

  • Bröd som är snabbtinat (platta) till sonen...
  • Bröd som är grovt och tar lång tid att tina (brukar därför bli liggande väldigt länge) till mig.
  • Glass, just nu halvtinad efter bytet till ny frys idag
  • Ärtor
  • Hallon

Fem saker i min garderob (snarare klädkammare)

  • Kläder, mest linne och bomull, färger svart och lila
  • Verktygslådan
  • Väskor och kassar som jag inte använder
  • Reservförrådet av lampor och proppar
  • Strykbrädan


Fem saker i min bil (liten, ettrig, vit Golf)

  • Danska mynt (från semestern på Sjaelland förra sommaren)
  • Olika band med blandad favoritmusik (t ex Ulf Lundell och Leonard Cohen)
  • Förbandslåda
  • Filt om det blir spontan picnic
  • Snabblagning av däck vid punktering

Fem saker i min handväska (handväska och handväska... snarare en kasse för att få plats med allt…)

  • Glasögonfordral med solglasögon
  • Liten ”pytte”väska där det ryms mobiltelefon, kort och pengar
  • Pocketbok, Bob Hansson ”Här ligger jag och duger”
  • Anteckningsbok, penna
  • Nycklar till de låsta dörrar jag har tillträde till och till bilen



Fem personer att langa vidare till

  • Amsterdam
  • Elisabet
  • Source
  • Det mörka hotet
  • Salt




3 comments:

Det Mörka Hotet said...

...hjälp: vad, hur och NÄR skall jag göra detta..?!

Samuel

qi said...

Samuel: Första gången för dig med? Man skriver, vad jag har fattat, på sin egen blogg, OM man vill och NÄR man vill. Det är alldeles frivilligt. Elisabet har svarat har du läst den?

Det Mörka Hotet said...

Okej, tack för hjälpen och jag skall försöka svara under veckan som kommer.

Samuel