2008-11-27

Ungefär så här...


... känns det just nu. Trött och trist.

Har nu beställt nya glasögon, de gamla har inte hittats trots stora ansträngningar. Hade en försäkring så jag får ett par nya, betalar bara självrisken, 1200.

Var hos tandläkaren. Lika jobbigt och nervöst som att besiktiga bilen. Brukar dock aldrig ha några hål, men... för första gången på många år hade jag två hål. Kostnadsförslag: 2600:-!

Och så detta att gå upp och arbetsträna 50% f o m nästa vecka. Vet inte hur jag ska orka...

Humöret går upp och ner, idag är det nere, i morgon hoppas jag att på en ljusning.

11 comments:

Bloggblad said...

Har du letat i springan mellan väggen - sängen - soffan? Där hittade jag mina en gång...

(Fast jag vill gärna ha nya, så jag kanske ska gömma undan mina...)

Annela said...

Usch, du har det tungt nu. Jag vet hur det känns. Jag skickar varma kramar till dig.

carulmare said...

Usch, jag borde också gå till tandläkaren. En gång sköt jag upp det i sjutton år... nu har jag bara gjort det i två. Det SKALL inte bli sjutton denhär gången!!! Det är inte roligt att gå till tandläkaren efter sjutton år, kan jag försäkra. Fast tandläkaren var lite imponerad av min tandläkarskräck. Jag tyckte det var lite synd, när han började säga att jag klarade det lika bra som alla andra... :)

Men... att behöva betala så mycket för något som är så obehagligt!! Jag tycker att tandläkaren skall betala dig istället! Så det så. Hmm. Kanske kan du ta ett hål nu och så det andra om några månader... så blir det inte så mycket på en gång.

Kram från mig också...

qi said...

bloggblad: Jodå, jag har letat däe med..

annela: Tack! Ja, du vet hur det känns!

carulmare: Just det, så mycket pengar för något obehagligt! Är det lika dyrt i Finland?

carulmare said...

Tror inte det. För två år sedan betalade jag ungefär 30 euro (lite mer än 300 Skr) för en lagning. Säkert är det lite dyrare nu, men i alla fall.

Anonymous said...

Önskar dig lycka till med arbetsträningen. Jag ska bara arbetsträna 2 timmar om dagen och gnäller ändå, och du ska göra det 50%
Berätta hur det går när du har lust.
Kram

qi said...

carulmare: Vilken skillnad! Här kostade det 955 kr per hål! Om du tänker på det nästa gång du går dit kanske tandläkarskräcken minskar... ;-)

Gladana: Jag har tränat mig upp till 25% först, nu är det dags för nästa steg. Men jag känner mig inte riktigt mogen än... Hoppas det går bra för dig!

Inkan© said...

Tänd ett ljus!
En kram genom cyberrymden kommer här. Om c:a två månader kan vi ana våren...

qi said...

Inkan; Nu sitter jag med ett tänt ljus! Ute regnar det och det är ruggigt och mörkt. Men här inne är varmt och ljust. Det finns hopp...
Tack för din uppmuntran!

Det Mörka Hotet said...

Verkligen tråkigt när man har flera utgifter på en gång men å andra sidan så slipper du dessa på ett tag.
Och så var det bra att du hade försäkring på glasögonen, annars hade det blivit ännu dyrare!

qi said...

samuel: Ja, det var en himla tur att jag kom på att jag hade en försäkring när det gällde glasögonen!

Sen får vi ju inte glömma vår storartade tandvårdsförsäkring, av kostnaderna på 2600:- betalar staten hela 150:-...