2008-12-25

Om du missade Bodil Malmsten...



... när hon läste sin julnovell Vinterbarn i radion igår morse kan du både höra och läsa den här.

Bodil Malmsten är en generös person som delar med sig av sitt skapande. Hennes blogg är enligt min uppfattning något av det bästa i bloggväg som man kan läsa. Eftersom många av oss kommenterade hennes inlägg såg hon sig till slut tvungen att ta bort kommentatorsfunktionen. Klokt. Hon har ju fullt upp att skriva det hon skriver. Både i bokform och i bloggen.

Men jag skulle vilja tacka för att hon är så generös. Och för att vi på hennes blogg får läsa om saker hon funderar över, sånt hon tycker om och sånt hon ogillar. Samt för julklappen "Vinterbarn" där vi får lära känna Paul Anton Rye och hans liv som musiker.

Alltså tack Bodil och God Jul! Även om du aldrig läser detta så känns det bra att skriva så...

Foto Terese Andrén


2 comments:

Olga said...

Jag läser så väldigt lite.
Alldeles för lite.
Men av någon anledning
tycker jag om Bodil Malmsten
även om även hon är en av de olästa.

GOD JUL till dig Qi!

qi said...

that house: Jag tro på att man ska läsa så mycket man själv vill och har behov av. Det är alltid fråga om prioriteringar av tid och lust. Du hämtar säkert kraft och inspiration ur något annat, ditt bildspråk är underbart! Du ser det andra inte ser och lyfter fram det på ett fantastiskt sätt. Därför kollar jag alltid din blogg även om jag inte alltid skriver något.Fortsätt med det du gör är är verkligen bra på det.