2006-09-09

Lördagskväll...


... och inte en chokladbit i hela huset! Jag vill ha choklad!

14 comments:

Heffa said...

Det var jag också sugen på när jag pluggae. Blev wienernougat-glass istället.

Hoppas att du får en bra helg!
Kram

Bloggblad said...

Du kunde fått smaka av mig... men nu är det slut...

LindaLotta said...

Jag har nog något gammalt i skåpet... Men det är nog ändå inte så gott.
Har du ingen chokladsås, som du kan trycka direkt i munnen?
Är det kris, så är det :)

Monica med yffen said...

Har du kakao så kan du göra chokladbollar? Annars har jag en liten bit kvar här...

Stackare, jag vet precis hur det känns!

Anne-Maj said...

Jag som köpte fem små Marabou chockladbitar.. En var till alla tre tjejerna i byte mot några lördagsgodis. Proppade i två små såna och nu mår jag illa...

Qi said...

Tack alla ni som förstår det här med att i vissa lägen är det bara choklad som hjälper! Krisen löstes i och med att jag hittade en liten sliskig snickerschokladglass som gömt sig längst ner i frysen.

Eva said...

Åh vad jag känner igen mig. Detta våldsamma sug efter choklad, man blir helt besatt. Jag proppade i mig en påse lösgodig i fredags, enbart med div choklad.

mammamia said...

Satt just och petade i mig den sista biten innan jag gick in här..
Herreminje,hade jag bara vetat att du var utan...

Matildas fikarum said...

I värsta fall går det bra med ett glas Oboy, om man gör den extra stark. Som jag gjorde igår. Men det skulle till två stora glas innan chokladmonstret i magen fått sitt.

Panter said...

Hoppas att det kändes lite bättre på jobbet...? Tänkte på dig i går.

Qi said...

eva, mammamia och matilda: Fack för visat förstående och goda råd... :-)

panter: tack för att du tänkte på mig! Jo, det kändes något bättre på jobbet igår.

Qi said...

Hmmm, det skall vara Tack i föregående kommenter, inget annat...

Elisabet said...

qi ... vi har en chokladeria här i stan ..., ibland kommer jag ihåg att gå dit .. och så köper jag några dyra praliner och bär hem dem i prasslig cellofanpåse och det är ren och skär lycka.

Annan chokladlycka: en ask Alladin choklad! Allt kan jag äta i den.

Marabou schweizernöt, helst från kylskåpet så det krasar när man tar en bit.

Anthon Berg marsipan ...... eller fyllda med likör eller plommongrejs.

Dajm i vissa lägen.

Pigall också, men bara i nödfall.

Å, gud, nu svimmar jag snart .. snålvattnet rinner . *blubb*blubb*.

markisen said...

Hoppas du så småningom fick tag i choklad!?