2008-07-12

Just nu...

...är jag mycket trött, men hoppfull inför framtiden. Jag ska vara ledig ett par veckor från trädgårdsarbetet, känner att jag behöver det. Dagarna kommer att ägnas åt att läsa mycket, kanske sticka något, överraskningsutflykter över en dag eller två, firande av diverse födelsedagar.

Jag har, äntligen, beställt en ny dator! Det blev en bärbar, Dell, röd! Den hoppas jag lära känna lite närmare och därmed komma igång med mer skrivande och bloggande. Och så vill jag börja rita igen! Jag saknar att göra bilder. Så förhoppningsvis kommer kreativiteten att blomma i det qi-ska hemmet framöver. Förhoppningsvis kommer det att synas även här på bloggen!

Mina barn, som hjälpte mig att välja dator, säger att det troligen går att rädda de gamla bilderna och texterna från förra PCn. Vi får se hur det blir med det...

10 comments:

Anonymous said...

En bärbar låter kul, då kan du sitta i en park och rita:)

Det Mörka Hotet said...

Jag har också precis skaffat en bärbar dator och det är toppen!
Hoppas du får några riktigt sköna veckor och ta hand om dig oavsett aktivitet: kram!

Annela said...

...åh...en röd...vad läckert...nu förväntar jag mig mycket nytt från dig...så roligt

Anonymous said...

Bärbart är bra! Förstod inte hur "klumpigt" det var med den gamla förrän jag bytte.

Kul att se dig "på banan" igen.

qi said...

monica: Ja, kanske det... :-) Mest drömmer jag om att sitta mer avslappnat i min fåtölj och i sänge t ex.

samuel: Gott att höra! Jag ska ta det lungt, ska bara klara av ett födelsedagskalas här hemma tillsammans med ett antal firare i morgon, sen så... Kram till dig med!

annela: Oj, men jag är bra på att dra upp stora planer utan att det blir så mycket. Så ha inte för stora förväntningar... :-)

bert: Riktigt på banan är jag inte förrän datorn är på plats.. :-) Roligt att du också är nöjd med din bärbara!

Anonymous said...

En röd dator .... mmmm, det låter lyxigt :)

qi said...

helena: Ja, jag ville känna mig lite lyxig så jag valde färgen som tillägg.. :-)

Anonymous said...

Kan säga samma sak som du.....är mycket trött,men hoppfull inför framtiden.Nu börjar nämligen tre veckors semester.Skönt!!
Har sett alltför många bärbara datorer som blivit ¨transportskadade¨.Men är du bara rädd om den så blir det säkert jättebra....och röd...mmmmmm

Sköt om dig !

smålänningen

Annela said...

Nej, jag förväntar mig bara att få läsa lite mer från dig. Känn ingen stress - det var inte så jag menade.

qi said...

smålänningen: Ha en bra sommar du med!

annela: Jag vet att du inte vill stressa mig... :-)