2010-04-01

Skärtorsdag


Så var det Påsk igen!

För mig blir det en lugn helg. Jag behöver ta det lugnt ett tag till med mina frakturer. När jag inte tar värktabletter gör det fortfarande rejält ont när jag rör mig. Var hos läkaren igår och blev remitterad till ortopedin och sjukskriven en månad till. Får inga taxiresor från FK eftersom min sjukpenning är billigare än taxiresorna.

Får acceptera att jag får vara hemma tills ortopedin sagt sitt.

Glad Påsk alla!



Tavlans konstnär Ulla Holmstrand

.

5 comments:

Bloggblad said...

Hoppas att du verkligen får en vilsam och skön helg!

Ruta Ett said...

Jaha, så att du vill jobba tar FK inte hänsyn. Det handlar bara om pengar, inte människors välbefinnande.
Ta det lugnt och maila mig ditt tel.nr så hör jag av mig nån dag.
kramar

Elisabet. said...

Vilket elände! Och mitt knä liknar ett elefantben och jag borde nog vara hemma också. Krya på dig, men det låter så futtigt ....

Du får en stor kram i stället.

Sirkka´s photo and art said...

FK läser bara protokoll och reglementen nu för tiden, människan har försvunnit på vägen.

qi said...

Bloggblad: Jag tror det blir en bra helg!

Ruta Ett: Nej, så är det, men jag accepterar det och får göra det bästa av detta. Jag mailar!

Elisabet: Jag blir bättre och bättre, det läker och nånstans tror jag att detta kanske egentligen är det bästa för läkandet. Dvs att jag håller mig i stillhet och inte hoppar omkring på kryckor för mycket.

Sirkka: Välkommen hit! Ja, tyvärr ligger det mycket i det du skriver. Om man tror att varje enskild människa ska kunna passas in i de byråkratiskt tillyxade texterna som politikerna beslutat om så hamnar man många gånger fel. Det måste finnas utrymme för sunt förnuft och medmänsklighet, tyvärr finns det inte det längre...