2009-02-05

Kampen för födan...



... börjar tidigt hos vissa katter...


5 comments:

Anonymous said...

Från en fd utbränd till en som kämpar på. Jag har ett tips. Ett tips som hjälpte mig ur sjukdomen till 95%. Jag slapp äta antidepressiva tack vare detta!

D-vitamin Om du vill veta mer, följ då länken till Läkartidningen som finns på sidan. (Visserligen är det fikonspråk i artikeln, men om man läser rubrikerna så vet man vart man 'ska' läsa.)

Det var artikeln i Läkartidningen som gjorde att jag fick upp ögonen för detta och testade. På 12 ynka dagar så var mitt mående som en vänd hand!!! Helt plötsligt orkade jag tackla motgångarna i vardagen och ju längre tid jag ätit tillskottet desto bättre har jag börja må.

Jag är fortfarande inte 100% frisk, men jag säger att jag är till 98% tillfrisknad. Jag vet nämligen fortfarande inte vad jag klarar av att arbeta med, då snälla lilla FK inte hjälpte mig alls med arbetsträning och den tid jag fick praktik via AF (som faktiskt hjälper mig!) var för kort (den fick avslutas pga att AF's pengar omfördelades till en annan avdelning än där jag är, då jag är 'vanlig' arbetssökande).

Så. Arbetslös och ovetandes om full kapacitet, där har du mig just nu. Men tack vare en ok självkänsla och med hjälp av d-vitamintillskott och bra mat så mår jag riktigt bra =)

Jag vet ännu flera som äter d-vitamin och har blivit hjälpt av detta mot allt från depressionsproblem/nedstämdhet och andra problem som t ex trötthet och ont i kroppen.

Oj. Det blir visst långt. Men jag brinner för att få fler att veta om detta med d-vitaminet. Det är en sån enkel sak att göra för att kunna må bättre. Och det är heller inte farligt att äta ett rejält tillskott. Det viktiga är att äta rätt sort, dvs D3-vitamin. D2 är vegetabiliskt och svårare för kroppen att ta upp. D3 är samma sort som kroppen själv bildar och därför har lättare att ta upp.

Hoppas du tar mitt tips på rätt sätt!

Kramar från lilla mig!

Annela said...

Haha, en sån söt och envis liten kissekatt!

carulmare said...

Vilken personlighet!

Och jag som trodde att inlägget skulle handla om att räkna kalorier, tolkade rubriken så! :)

Anonymous said...

Det har hjälpt mej med för ett par år sen.

Har du inte alltid undrart varför den här tjejen vill dö och döda andra?

Tankevågor said...

Men vilken rolig film! Tack för det skrattet!
Ha en skön fortsättning på helgen!