2009-02-20

Om ni undrar...











... varför jag inte skriver här så ofta så ser ni anledningen här intill. Jag har händerna fullt sysselsatta. Ja, med att sticka den här grå toppen alltså. Tunt, tunt garn, smala stickor. Jätteroligt!

Så jag mår bra och mediterar medan jag stickar om hur snygg jag ska bli i sommar i den här. Och då har jag säkert gått ner en massa kilon eftersom jag inte plockar i mig godis och smörgåsar medan jag ser på TV utan stickar i stället!

Bild från Hanne Falkenberg


9 comments:

Bloggullet said...

Du blir nog fin i tröjan. Praktisk bantningsmetod att sticka vid teven, det är då jag också stoppar i mig mest skräp.
Kramar

Elisabet. said...

Det är inte underligt att man är fet, för jag vare sig stickar eller virkar.

Däremot tar jag mig mackor.

Annela said...

Den blir jättesnygg. Jag ser fram emot att få se dig i den.

qi said...

Bloggullet: Tack, ja det blir nog bra, men mönstret är inte riktigt lätt så det är faktiskt svårt att sticka framför TV:n, mer koncentration krävs än jag trodde.

Elisabet: Jag tar mackor också, mellan varven (!) men inte så mycket godis, som är/varit min största svaghet.

Annela: Jodå, det ska du få. Fast det dröjer ett tag innan den blir färdig tror jag, du får säkert se mig i annat innan... :-)

Monica Hansen said...

Den tröjmodellen var snygg!

Bloggblad said...

Snygg! Och att det går sakta nedåt vet jag... jag har lagt om min kost och skippat en massa onyttigt, och så mycket som jag därtill går varje vecka borde jag se ut som en vinthund. Men icke. Fyra ynka kilon på ett år.... Men - eftersom jag vet att det är långsiktigt - och ska gälla för livet, har jag inte gett upp. Dessa fyra kilon har hållit sig borta och har gett en liten knuff.

carulmare said...

Söt topp! Undrar om man skulle kunna sticka den i bomull också... för visst är den ju i ylle? Det ser ut så på bilden, tycker jag.

Själv har jag inte heller skrivit så mycket. Haft händerna fulla med bildbehandling... och nu senast med att byta dator.

Lycka till med stickningnen!

qi said...

monica: Det tycker jag med! :-)

bloggblad: Jag har börjat acceptera att det kommer att gå långsamt med viktminskningen. Jag börjar vänja mig vid att tänka på att inte slöäta, utan äta riktig mat vid bestämda tider. Och nu, idag, en månad efter att jag började så har jag gått ner ett kilo..

carulmare: Tröjan stickas med en blandning av ull och lin. Mönstret är ovanligt, man stickar med både en och två trådar, beroende på vilket varv man är på. Det går långsamt, men det är en meditativ långsamhet som jag njuter av...

Unknown said...

Snygg!!