2009-06-07

Alla dessa val...





... och nu, idag, ett viktigt sådant. Men... vad och vem ska man rösta på?

Lyssnade på den stora slutdebatten i veckan. Vilken cirkus! Har ni tänkt på att i debatter nuförtiden kan man avbryta någon som pratar precis när som helst. Och det kanske är enda sättet att få tyst på någon som börjar gå på tomgång. I bästa fall. För det mesta fortsätter den som har ordet utan att bry sig om den som avbryter och den som avbryter fortsätter också. Ingen bryr sig om den stackars programledaren som förgäves försöker ge ordet till Marit Paulsson. Och nu gäller det ju inte bara vilka partier som är för och emot själva EU. Inom varje parti finns individuella ja- och nejsägare till olika saker som man som väljare ska känna till.

Men jag har bestämt mig. Det blir hon som inte fick vara med i debatten. Antagligen. Om jag inte ändrar mig. Rösta ska jag i vilket fall som helst.

4 comments:

mossfolk said...

Ja, det är verkligen jättesvårt. Debatterna på tv blir jag mest irriterad på. Det är kanske så det ska gå till, mest ohyfsad och oförskämd vinner... eller?
Jag har har i varje fall flitigt läst på på alla hemsidor och kände mig slutligen ganska nöjd med mitt val. Tror jag :)

Elisabet. said...

Själv röstade jag på Marit. Kanske för att hon verkade så sansad. Jag litar på henne.

Bloggblad said...

Jag bestämde mig för Marit för länge sen. Hon verkar inte bry sig det minsta om att vara med för att få ära och status och tjäna pengar, jag tror på hennes kloka ord.
Fast sen hörde jag en i radio som trodde att det bara var tomt snack för att få väljare.

qi said...

mossfolk: Jag är också nöjd med mitt val. Men, samtidigt vet man ju inte alls vad som kommer att bli konsekvenserna av valet. Men det blir säkert bra. Och Piratpartiet! Det här med demokrati är väldigt spännande egentligen... :-)

Elisabet och Bloggblad: Marit är bra. Men det var faktiskt inte henne jag röstade på utan en annan kvinna som inte fick vara med i alla debatterna på TV...