2009-06-01

Nu är hon tillbaka!













Eftersom kreativiteten sviker mig när det gäller att skriva roliga inlägg återupptar jag något jag gjorde mer frekvent tidigare. Ska försöka rita en bild varje dag. Har inte ritat på länge så det ska bli kul!

Dagens porträtt föreställer en ganska nöjd kvinna som upplevt en varm, skön dag. På hemväg från jobbet köpte hon sandaler till de ömmande fötterna och vandrade därefter på lättare fötter genom ett sommarfint Göteborg för att sätta sig på tåget hem. Eftermiddagen har hon i huvudsak ägnat åt kreativt slappande...

6 comments:

Tankevågor said...

Åh så trevligt det låter och som sagt hon ser så nöjd ut! :-)

Annela said...

Härligt med sköna skor - livet blir lättare då och själv blir man gladare.

Inkan© said...

men kära inte ska du känna tvång att skriva "roliga" inlägg...
Du skriver intressant och skapar nyfikenhet - det är bra tycker jag.

Men jag älskar dina ansikten -som ju bjuder på både tankar, äventyr inombords och känslor-alla dessa små kommentarer du brukar ge till dem - Jag tycker ju att det skulle kunna bli illustrationsprosa i inbunden form. Tankar om livet och för livet.

Elisabet. said...

Qi: hälsa henne välkommen tillbaka!

Som jag har längtat efter henne.

Bert said...

Kreativt slappande är något som jag ägnar mig åt då och då. Det är bara det att det inte accepteras som en giltig orsak till världsfrånvändhet.

Vi måste nog fixa ett upprop.

qi said...

londongirl: Hon var verkligen nöjd.. ;-)

Annela: Skor är viktigt för välbefinnandet!

Inkan: Jag känner inget tvång, men skulle vilja skriva mer inspirerat och "roligare". Att rita ett ansikte är roligt, det blir det det blir...

Elisabet: Jag ska hälsa henne! :-)

Bert: Jag ställer gärna upp i det uppropet! Många tror att vi kreativa slappare inte gör något. De förstår inte att bakom våra halvslutna (en del påstår rent av sömniga!) ögon pågår många gånger storslagen kreativitet...